Kodėl mums TRŪKSTA SELENO, ir kodėl jis yra nepakeičiamas?

Kodėl mums TRŪKSTA SELENO, ir kodėl jis yra nepakeičiamas?

451
0
DALINTIS
15min.lt nuotrauka

Yra žinoma, kad mikroelementai gali apsaugoti nuo ligų ir išsaugoti gyvybę,  paaiškėjo 20 a. 7–8 dešimtmetyje. Aštuntajame dešimtmetyje gyvybiškai svarbių mikroelementų, tokių kaip selenas, trūkumas, tapo labai rimtai mokslininkų svarstoma tema. Tyrimai akivaizdžiai patvirtina, kad dažnas mitybos būdas nepakankamai apsaugo nuo ligų.

Dideli suvartojamo seleno skirtumai
Nustatyta, kad europietis vidutiniškai per dieną suvartoja 27–70 mikrogramų seleno. Šis rodiklis yra gerokai mažesnis, nei vidutinis amerikiečio (106 mikrogramai) ar Venesuelos gyventojo (200–350
mikrogramų) suvartojamas selenas per dieną. Šie skirtumai atsispindi ir lyginant kitų pasaulio šalių gyventojų per dieną suvartojamą seleną. Reikia pastebėti, kad Naujosios Zelandijos gyventojo paros norma siekia 3 mg, o kai kurių amerikiečių – 14 mg.

Per mažas seleno suvartojimas Europoje, ir nesutarimai dėl faktinių
poreikių
Nustatyta, kad 20 proc. Europos gyventojų negauna  siūlintinos 55 mikrogramų seleno dienos normos. Vegetarams, veganams ir žuvies nevalgantiems žmonėms yra didesnė seleno trūkumo rizika. Seleno europiečiai suvartoja gerokai mažiau, nei kitose pasaulio šalyse, pavyzdžiui, Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Japonijoje. Taip yra dėl dirvos būklės  ir mitybos įpročių. Specialistai nesutaria dėl seleno, kurio mūsų organizmui reikia per dieną.

Seleno trūkumas  skatina vėžio riziką
Aštuntojo dešimtmečio pradžioje garsus Suomijos mokslininkas Jukka T. Salonen atkreipė dėmesį į ryšį tarp seleno trūkumo ir vėžio rizikos. Mokslininkas ir jo kolegos iš daugiau kaip 12 000 suomių grupės, dalyvavusių didelės apimties ketverių metų trukmės seleno ir vėžio tyrime, atrinko 51atvejo ir kontrolės tyrimo porą (51 vėžiu sergantį pacientą, jam parinkdami sveiką kontrolinį asmenį). Per ketverius stebėjimo metus nuo vėžio mirusiems pacientams nustatyta 12 proc. mažesnė seleno koncentracija kraujyje,  lyginant su sveikaisiais kontroliuojamais asmenimis. Žvelgiant į bendrąjį tyrimo rezultatą, galima teigti, kad žmonėms, kurių seleno koncentracija kraujyje yra mažiausia, turi 11 kartų didesnę riziką susirgti vėžiu, lyginant su tais, kurių seleno koncentracija kraujyje yra pakankama.

Selenas, PLAUKAI ir NAGAI
Selenas palaiko įvairių seleno baltymų funkciją,  jie, žinoma, svarbūs plaukų ir nagų sveikatai. Daugeliu atvejų bendros problemos, tokios kaip trapūs nagai ar skilinėjantys plaukų galiukai, gali būti įveiktos vartojant seleno piliulių. Vietoj bandymų išspręsti problemą brangiomis nagų ir plaukų stiprinimo priemonėmis, vertėtų išbandyti seleno piliulių. Selenas ne tik sustiprins plaukus ir nagus, bet ir padės kitoms nuo seleno priklausančioms organizmo funkcijoms.

Akivaizdūs rezultatai jau po kelių savaičių
Tiek selenas, tiek cinkas yra labai svarbūs mūsų išvaizdai, nes šios dvi maistinės medžiagos padeda palaikyti lygią ir elastingą odą, stiprius ir patvarius nagus bei sveikus plaukus. Jei organizmui trūksta seleno ir cinko, šis trūkumas labai akivaizdžiai atspindi odos, nagų ir plaukų būklę.  Kita vertus, trūkumą galima lengvai panaikinti, vartojant daugiau šių maistinių medžiagų – rezultatą pastebėsite jau po kelių savaičių.

Grožis spinduliuoja iš vidaus
Jei Jūsų mityba  iš esmės gera, šiek tiek daugiau vartojant svarbiausių maisto medžiagų, pavyzdžiui, cinko ir seleno, paskatinsite svarbius procesus, palaikančius odos, plaukų ir nagų sveikatą. Seleno, cinko ir vitaminų derinys  saugo imuninę sistemą, padeda pagerinti odos, plaukų
ir nagų būklę. Trapūs ir skilinėti linkę nagai dažnai pranašauja apie seleno trūkumą. Ši maisto medžiaga labai svarbi nagams ir plaukams. Papildų vartojimas yra lengviausias kelias pakankamai aprūpinti organizmą seleno.

Komentarai

komentarų

KOMENTARŲ NĖRA

KOMENTUOTI