Kelionė į Anykščių kraštą

698
DALINTIS
Kaimų bendruomenės „Pagraja“ atstovai su savo kaimynais ir draugais.

Vidas LUKOŠIUS

Kaimų bendruomenės „Pagraja“ pirmininkas

Kaimų bendruomenės „Pagraja“ atstovai gegužės pabaigoje lankėsi Anykščių krašte. Kartu vykti pakvietėme kaimyninių Gėluvos ir Verėduvos bendruomenių atstovus bei neabejingus bendruomenės veiklai draugus. Kad laikas neprailgtų, ekskursantams buvo užduodami klausimai apie Anykščių kraštą, jo istoriją, įžymias vietas, žmones. Už teisingus atsakymus įteikti prizai.

Atvykę į Anykščius ekskursiją pradėjome nuo legendomis apipinto Kalitos kalno. Daugeliui vasaros rogučių trasa pasirodė rimtu iššūkiu. Kai kurie išbandė ir naująjį atrakcioną Kalitos salto. Pasisėmę didelį kiekį adrenalino pasukome į Niūronyse esantį Arklio muziejų. Gidė papasakojo apie muziejaus įkūrimą, eksponatų rinkimą. Visi įdėmiai klausėsi pasakojimo apie arklio panaudojimą žmonijos reikmėms tenkinti, arklinių padargų atsiradimo istoriją. Norintys pajodinėjo ant arklių. Aplankėme muziejaus teritorijoje esančią aukštaitišką Striukų sodybą, paragavome vakarykščiai keptos naminės duonos, apžiūrėjome arklinius padargus, audimo stakles, kalvę. Pakeliui užsukome į rašytojo J. Biliūno tėviškę. Kelionę tęsėme į ant Liudiškių kalvos esantį Laimės žiburį. Užlipę 87 laiptelius palietėme jį, kaip pasakojama pasakoje, padarydami visus žmones laimingus, nebijodami patys pavirsti akmenimis.

Na o kaip neaplankyti pačios aukščiausios Lietuvoje Anykščių Šv. Apaštalo evangelisto Mato bažnyčios. Jos dešiniajame bokšte 33 metrų aukštyje įrengta apžvalgos aikštelė, kuriai pasiekti teko užlipti net 186 laiptelius. Iš ten atsivėrė nuostabi Anykščių miesto ir jo apylinkių panorama.

Kelionės po Anykščių kraštą pabaigai pasirinkome pernai atidarytą Lajų taką, prasidedantį prie ledynų ir velnio nešto ir pamesto antro pagal dydį Lietuvoje akmens Puntuko. Eidami taku grožėjomis įvairia A. Baranausko eilėmis apdainuota Anykščių šilelio gamta. Pakilę į 36 metrų apžvalgos bokštą, pamatėme Anykščių šilelio panoramą, šalia tekančios Šventosios vingius, besidriekiančias lygumas, tolumoje boluojančius bažnyčios bokštus.

2016-ieji Lietuvoje paskelbti Vietos bendruomenių metais. Tad ši kelionė suorganizuota jiems pažymėti. Ekskursijos dalyviai dalinosi patirtais įspūdžiais, aptarinėjo pamatytus eksponatus, vietoves. Namo sugrįžome nors ir pavargę, bet pilni gerų emocijų.