Senjorų kelionė į Čekiją

1356
DALINTIS
Lankėmės vaizdingame Krkonošės kalnų slėnyje, Spindleruv Mlyn kurorte.

Veronika ČIRVINSKIENĖ

Ankstų gegužės antrosios rytą į autobusų stotį rinkosi Raseinių trečiojo amžiaus universiteto (TAU) studentai. Pažindami savo šalį, šį kartą nusprendėme pasidairyti šiek tiek toliau. Pernai aplankėme Lenkiją, o šiemet susirengėme į Čekiją. Susitikę su Jurbarko trečiojo amžiaus universiteto studentais, kartu patraukėme pasižiūrėti, kaip gyvena ir kita Europos šalis.

Užburiantys uolų bokštai Adršpadų nacionaliniame parke.

Keliavome per visą Lenkiją. Apsistojome Spindleruv Mlyn kurorte, įsikūrusiame vaizdingame Krkonošės kalnų slėnyje. Kurortas garsėja ne tik slidinėjimo trasomis, bet ir vasarą čia pajusite tikrąjį gamtos grožį. Šis kurortas nenusileidžia kitiems populiariems Europos kalnų kurortams. Pasidžiaugę tuo grožiu, pajudėjome Prahos link. Čia aplankėme senąją rotušę su įžymiuoju astronominiu laikrodžiu, Parako bokštu, pabuvojome kryžiuočių aikštėje. Tęsiame ekskursiją po Hradčanų rajoną. Grožėjomės miesto panorama nuo Strahovo vienuolyno terasos, Loreto architektūriniu ansambliu Prahos Hradas. Šv. Vito katedra, Šv. Jurgio bazilika, karalių rūmai, Karolio tiltas, senamiesčio aikštė – tai vis mūsų aplankyti objektai. Vakare dar suspėjome pažiūrėti dainuojančio fontano koncertą.

Šiurpios, bet kartu ir pakerinčios Sedleco kaulų koplyčios dekoracijos padarytos vien tik iš žmonių kaulų ir kaukolių – net ir altorius bei didžiulis sietynas.

Vėliau didžiausią įspūdį paliko Adršpadų nacionaliniame parke saugoma unikali gamta. Čia, Čekijos šiaurėje, stūkso įspūdingos iki 80 m aukščio siekiančios smiltainio uolos. Tai viena unikaliausių vietų šalyje, garsėjančioje alumi  ir Bohemijos krištolu. Tai puiki vieta pasivaikščioti kalnų takeliais tarp nepakartojamų uolų, savo formomis primenančių įvairiausias figūras – gyvūnus, mistines būtybes. Kai kurioms uoloms, kurias bėgant amžiaus suformavo vėjas, vanduo ir temperatūrų svyravimai, net ir vardai suteikti… Šiame parke yra du vadinamieji „uolų  miesteliai“. Abu juos jungiantis takas vingiuoja vaizdingu Vilko tarpekliu. Aplankėme ir Karlovy-Vary – Čekijos mineralinių vandenų kurortą, įsikūrusį vaizdingame Tepla upės slėnyje. Pabuvojome ir Becherovkos likerio muziejuje, degustavome likerį.

Paskutinis kelionės tikslas – Kutna Hora. Sedleco kaulų koplyčia – nedidelė Romos katalikų koplyčia. Visų šventųjų koplyčia žymi tuo, kad jos interjeras dekoruotas 40000 žmonių skeletais. Sedleco kapinėse XIV a. laidotos maro aukos, XV a. – husitų karių aukos. 1400-aisiais metais kapinių centre pastatyta gotikinė bažnyčia. Ją statant buvo atkasta dalis kapų, vėliau griaučiai suversti į patalpą bažnyčioje. 1870 m. medžio drožėjui Františekui Rintui pavesta kaulus sutvarkyti. Jis kaulais dekoravo pastato sienas, iš jų suformavo Švarcenbergų šeimos herbą, sumontavo sietyną. Visą bažnyčios vidų ir kiekvieną jos kampelį puošia žmonių kaulai, patys gražiausiai išsilaikę kaulai buvo skirti altoriui. Uždegę po žvakelę, susikaupę grįžome į autobusą ir dar ilgai diskutavome.

Laukė kelionė namo, o tai net 21 valanda kelio autobuse. Net patys netikėjome, kad būdami senjorai, tiek daug pamatysim ir sužinosim… Gido Artūro dėka atmintyje išliko daugybė įspūdžių. Žinia, ne pyragai su senjorais ir vairuotojams. Už kantrybę ir toleranciją likome dėkingi autobusą vairavusiems Romualdui ir Karoliui Dubinskams.