Kelionė į Anykščius

1400
DALINTIS
Raseiniškiai „Cosmos“ Paukščių take.

Veronika ČIRVINSKIENĖ

Bendras Raseinių ir Anykščių TAU universiteto studentų šokis.

Ankstų gražų šeštadienio rytą Raseinių r. trečiojo amžiaus universiteto (TAU) studentai išvyko į Anykščius susitikti su to krašto TAU studentais, pasidalinti savo patirtimi, pasimokyti iš kaimynų. Susitikimas buvo numatytas vakare, todėl nutarėme apžiūrėti Anykščius. Prie informacinio centro mūsų jau laukė gidė.

Ekskursiją pradėjome nuo lankomiausios vietos – Anykščio šilelio ir Puntuko akmens. Vokiečių okupacijos metais, 1943 m. vidurvasarį, skulptorius Br. Punzius ant Puntuko baigė kalti Atlanto vandenyną perskridusių lakūnų S. Dariaus ir S. Girėno bareljefus bei jų testamento žodžius. Sužavėjo Anykščių šilelis: kai lankėmės, gamta dar tik budo po žiemos miego, o visas miškas jau buvo pasipuošęs mėlynomis žibutėmis, atrodė, kad jų kas prisėjo… Šilelyje vinguriuoja medžių lajų takas – tai pirmasis toks kompleksas Baltijos šalyse ir Rytų Europoje. Medžių lajų takas vinguriuoja 300 m ir tolygiai kyla iki 21 m aukščio. Lajų take 13 stotelių, kurios skirtos pajusti A. Baranausko apdainuoto šilelio žavesį, pamatyti, išgirsti, užuosti nuostabius jo kvapus… 14-oje stotelėje, pačioje apžvalgos bokšto viršūnėje įrengta apžvalgos aikštelė – 34 m aukštyje. Iš jos prieš akis atsiveria visa Šventosios vingio panorama.

Toliau keliavome į Angelų muziejų. 2010 m. duris atvėrė pirmasis Lietuvoje Angelų muziejus, kuriam savo sukauptą profesionalių menininkų sukurtų angelų kolekciją padovanojo kultūrininkė Beatričė Kleizaitė-Vasaris. Šioje kolekcijoje per 100 angelų – tapytų, medinių, keramikinių, stiklinių ir kitokių. Čia saugoma Šv. Mato bažnyčios klebono monsinjoro Alberto Talačkos dailės kūrinių. Šiam muziejui savo sinografijos darbelį – angelą padovanojo ir mūsų universiteto studentė Aldona Sinkienė.

A. Sinkienė (antra iš kairės) Angelų muziejui padovanojo savo sinografijos darbelį – angelą.

Aplankėme labai daug: ir rašytojo Antano Vienuolio-Žukausko memoralinį namą-muziejų, ir poeto-vyskupo Antano Baranausko klėtelę, ir Laimės žiburį – lietuvių literatūros klasiko Jono Biliūno kapą ir paminklą ant Liudiškių kalvos, ir Šv. Mato bažnyčią.

Prieš išvykstant spėjome dar pamatyti „Cosmos“ Paukščių taką – tai unikali ir vienintelė vieta pabaltyje, kur galima panirti į kosmosą, sustoti akimirkai ant galaktikos krašto ir pažvelgti į begalę žvaigždžių. Veidrodžių, šviesų ir muzikos pagalba sukuriama begalinės erdvės iliuzija, į kurią pasinėrėme ir mes… Tai nepakartojamas jausmas…

Pabuvojome ir Burbiškio dvare, kuris restauruotas pagal 1853 m. projektą. Atkurti autentiški lubų ir sienų tapybos darbai, orginalios rudojo uosio durys, išlikę vertingi dekoruoti piešiniai, židiniai. Dvaro svečiai gali būti apgyvendinti septyniolikoje kambarių, kiekvienas kambarys pasižymi savo unikalumu, išskirtine atmosfera ir istorija.

Aplankėme labai daug, bet neaplankytų vietų liko dar daugiau… Visi vieningai nusprendėme čia dar sugrįžti. Keliaukime savo Lietuvą, kokia ji graži!